Lättläst

Information om Daglig verksamhet

Information för dig som vill veta vad en daglig verksamhet är.

En daglig verksamhet är en plats dit man går för att göra roliga saker och träffa vänner. Det är som ett arbete där alla är välkomna. 

Här kan man göra det man tycker är meningsfullt. Man kan:

  • Syssla med hantverk
  • Måla
  • Spela datorspel
  • Spela musik
  • Lära dig om datorer
  • Syssla med media
  • Fotografera
  • Sjunga
  • Göra praktik och mycket annat.

Vilka går på Individkraft?

Du som har beslut om Daglig verksamhet är välkommen.

Alla är olika och alla är bra på olika saker. Det spelar ingen roll om man är duktig på något eller inte. Här kan man göra saker själv eller tillsammans med andra.

Vad kan man göra?

Du kan måla med färger eller skapa konst med olika material. Spela och sjunga och lära dig instrument. Man kan filma eller fotografera. 

Ta chansen att få skapa och ha kul tillsammans med andra.

Nyfiken på oss?

Välkommen på Studiebesök
Nyfiken på Individkraft?

Våra aktiviteter